keskiviikko 30. elokuuta 2017

RODOS - RETKI LINDOKSELLE

Tervetuloa mukaan Rodoksen matkapäiväkirjan toiseen osaan!

Neljäs lomapäivä meillä starttasi hyvin aikaisin, koska meillä oli ostettuna liput laivaan, joka lähtisi kello yhdeksän aikaan kohti Lindosta. Lindos on Rodoksen saaren etelä puolella oleva pieni kylä, joka turistien suosiossa mm. rantojen ja siellä olevan linnoituksen ansiosta.

GREECE - RODOSGREECE - RODOSGREECE - RODOSGREECE - RODOS

Matka Rodoksen kaupungista Lindokselle kesti noin kaksi tuntia ja laivalle matka taittui tosi mukavasti meri-ilman puhaltaessa niskaan. Perille saavuttaessa meillä oli suunnitelmissa ratsastaa aasien selässä katsomaan linnoitusta lähempää, mutta linnoituksen sisään emme jaksaneet lähteä hirveän jonon takia. Henkilökohtaisesti en hirveästi nauttinut aasin selässä ratsastamisesta, koska jotenkin se tuntui eläin kohtaan väärältä, mutta vanhempani pitivät tätä tyhmänä selityksenä.

DRESS Benetton / SUNNIES Rodos / SHOES Adidas / BAG Seura

Linnoitukselta lähdimme laskeutumaan alas hyvin jyrkkää tietä pitkin kohti rantaa, jossa suunnittelimme viettävämme loppuajan vierailusta. Parin tunnin uimisen jälkeen ehdimme syödä nopean lounaan ennen kuin oli aika palata takaisin laivaan.

Pakko vielä mainita, että ehkä koko loman paras uimaranta löytyi Lindokselta, koska siellä vedenpohja oli pelkästään pehmeää hiekkaa kuin taas Rodoksen kaupungissa vedenpohja on täynnä pieniä kiviä.

GREECE - RODOSGREECE - RODOSGREECE - RODOSGREECE - RODOSGREECE - RODOS

Matka takaisin Lindokselta Rodoksen kaupunkiin kesti huomattavan paljon kauemmin kuin menomatka, koska laiva pysähtyi kahteen eri poukamaan, josta sitten pääsi uimaan mereen. Itse kävin yhdessä pikkusiskoni kanssa uimassa molemmilla kerroilla, mutta en hirveästi pitänyt siitä. Tuli hirveän ahdistava tunne kun katsoi snorkkelilla veden alle ja siellä näkyi vain tyhjyyttä ammottava pohja 8 metrin syvyydessä. En tiedä tekisinkö uudestaan.

Pitkän reissun jälkeen pääsimme takaisin Rodoksen kaupungin satamaan kello kuuden aikaa illalla, josta sitten suunnistimme takaisin hotellille valmistautumaan iltaa varten. Illalla kävimme vain ravintolassa syömässä ja tulimme hotelli nukkumaan, mutta minä tosin vielä luin pari tuntia kirjaa hotellille paluun jälkeen.

Tosiaan tällainen oli meidän retki Lindokselle. Erittäin kaunis ja söpö kreikkalainen kylä, jossa kannattaa käydä, jos Rodoksella käy. Vasta Lindoksella käytyä, voi sanoa käyneensä Rodoksella! ;-)